Să-ți motivezi angajații reprezintă pentru managerii bine pregătiți o strategie și, în același timp, o investiție pe termen lung. Spun asta pentru că am întâlnit mulți patroni care nu știu asta. Tratează angajații ca pe niște sclavi pe plantație: le oferă salarii mizere  muncitorilor, îi obligă la ore suplimentare neplătite, le dau concedii când vor ei nu când au angajații nevoie și îi trimit în șomaj tehnic atunci când producția merge prost. Sau mai rău îi folosesc fără forme legale de angajare. Toate astea nu fac decât să-i nemulțumească pe oameni, să muncească doar de frică fără să simtă acea plăcere de a face ceea ce le place și să poată spune că vin la ”serviciu cu drag și spor”.  Și, ”cireașa de tort” sunt acele prime de sărbători. Bătaie de joc: câțiva zeci de lei! Cred unii dintre ei că așa își spală păcatele din timpul anului. Ei bine lucrurile nu stau chiar așa. Specialiștii din resurse umane susțin că aceste bonusuri financiare nu sunt soluții pentru motivarea angajaților. Ele au rezultate pe termen foarte scurt. Sau cu alte cuvinte, oamenii uită de cum au fost tratați doar zece minute…cam atât durează banii primiți în buzunare. Că apoi revin la sentimentele de plictiseală și de nepăsare cu care au muncit tot anul. 

Recomandările specialiștilor

Tot specialiștii din resurse umane susțin că pentru a-ți motiva salariații altele sunt soluțiile. Iată câteva dintre recomandările acestora:

• Felicitări scrise de mână de către managerul firmei.

• Mici cadouri, de aceeași valoare, dar diferite, oferite variat, în funcție de performanțe.

• Abonament pe un an la internet la domiciliu.

• O zi liberă.

• Pune o steluță aurită pe computerul angajatului care a avut un rezultat bun, împreună cu un bilet de mulțumire.

Și lista poate continua. Așadar, bonus-urile nonfinanciare sunt cele care se pare că dau cel mai bun rezultat atunci când vine vorba despre motivarea salariaților. Cu alte cuvinte să ai muncitorii mulțumiți de locul de muncă pe care îl au. Practic prin aplicarea acestor metode, oamenii se simt prețuiți, importanți la locul de muncă, răsplătiți pentru meritele aduse și tot așa.

Răsplatește salariații cu daruri de la Giftidea

Ei bine, acestea fiind spune și având în vedere faptul că tot vine Paștele iată o propunere, aș spune eu, potrivită pentru fiecare patron. Consider că indiferent de bugetul pe care îl are alocat, orice patron poate oferi mici cadouri angajaților , o felicitare, o steluță aurie în semn de răsplată. Așadar Giftidea sau ”fabrica de coșuri” cum se autointitulează oferă coșuri Paște online pentru mediul business. Practic, oferă idei care se adaptează ușor oricărui buzunar, prețurile pentru darurile create pleacă de la suma de aproximativ 30 de lei și pot ajunge, pentru patroni cu ”buzunarul adânc” la câteva mii de lei. Eu le-am analizat pe rând. Găsim, pe de o parte, coșurile Paște online comune care conțin produse obișnuite dar bine alese și asortate, iar pe de altă parte, coșurile din gama de lux care conțin băuturi fine, de colecție, dulciuri delicioase de la branduri foarte mari, cafea selectată și gemuri din fructe în combinații extravagante. Iar ceea ce le face și mai atractive este faptul că deși fac parte din gama de lux, produsele au prețuri mult mai mici ca cele din magazine. Asta pentru că reprezentanții Giftidea știe ce înseamna motivarea angajaților și a negociat prețurile cu producători din toată lumea.

Dar pentru a vedea exact produsele am extras pentru a vă prezenta trei variante, respectiv una până în 50 de lei, una la preț dublu și cel mai scump coș propus pentru sărbătorile Pașcale.

1. Prima propunere din cele 39 pe care le-am găsit pe Giftidea la secțiunea ”catalog Paște 2015” este acestBM311-cadou-Craciun-560x400 coș al cărui preț nu depășește 50 de lei. După cum vedeți conține:

  • Vin roșu Montepulciano D’Abruzzo 0.75 l
  • Belgian Truffles 200g
  • Cafea Lavazza Mattino 250g
  • Decor, fundă, iarba colorată hârtie
  • Cutie cadou Baulloto Italia

2. Al doilea cadou care ar putea ajunge la un angajat serios CMC01-Cos-cadou-Paste-Craciun-560x400este această variantă din gama celor a căror preț este în jur de 100 de lei, fără să depășească această sumă. Aș spune eu, rezonabil! Acesta conține :

  • Murfatlar Velvet vin rosu 0.75l
  • Frey ciocolata neagra 78% 100g
  • Panettone 500g
  • Macarons D’Haubry 72g
  • Bocconcini Millefoglie – Rulouri foietaj umplute cu lapte 125g
  • Folie ambalare
  • Funda
  • Iarba décor
  • Cutie transport
  • Cos cadou răchită

3. Din gama de lux am extras această variantă care costă aproximativ 1700 de lei. Un dar pentru un director de vânzări care și-a făcut bine treaba! Iată ce conține:

  • Chivas Royal Salute CASKS 21 ani whisky 0.7lCRM86-cadou-corporate-ultra-vip-Paste-si-Craciun-560x400
  • Moët & Chandon Champagne 0.75l
  • Prestige cutie 1kg Praline Belgiene Premium
  • Panettone 500g
  • Davidoff Rich Aroma cafea 250g
  • Pates de Fruits – pasta de jeleu 190g
  • Cantuccini cu migdale cutie metalica 250g
  • Tea Forte ceai Peach/Rhubarb
  • Karamel cu cafea sau cacao 120g
  • Gem cu Pepene Verde si Petale de Trandafir 300g
  • Iarba decor
  • Funda
  • Cutie cadou

Cele trei au fost doar cele alese de mine însă, după cum am mai spus, secțiunea conține 39 de oferte. De asemenea, pe ”fabrica de coșuri” Giftidea găsiți coșuri tematice, de exemplu care să conțină neapărat vin sau whiski . Și cum ”imaginea face cât o mie de cuvinte” sau ”prima impresie contează” Giftidea are și o gamă variată de ambalaje potrive pentru orice ocazie și angajat. Gama lor de produse conține, în acest sens, coșuri de rachită, cutii cadouri, tăvițe, fundițe și decorațiuni.

Poți să faci singur propriul coș paște online

În plus, unicitatea site-ului Giftidea constă în faptul că îți poți face propriul coș paște online. Cum? Este foarte simplu. Mergi la secțiunea ”configurator” și în 10 pași simpli poți alege exact ce produse vrei să conțină coșul tău, în funcție de buget dar și de gusturile fiecărui angajat. La fel și ambalajul dorit. Coșurile pot conține sau nu băuturi, dulciuri, cafea, ceai. Pot fi ambalate în cutii sau în coșuri de răchită. La final vezi prețul. Nu îți convine revii asupra comenzi, apoi completezi formularul de comandă și gata. Totul e simplu, rapid și la final cunoști exact valoarea fiecărui dar astfel încât vei atinge exact ce spun specialiștii din resurse umane despre ce am scris la începutul acestui articol, respectiv ”Mici cadouri, de aceeași valoare, dar diferite, oferite variat, în funcție de performanțe”.

În plus, Giftidea răsplătește patronii care achită integral comanda prin discount-uri considerabile, iar în funcție de volum se acordă și alte reduceri pe care le pot afla  intrând în legătură telefonică cu un reprezentant al firmei. Așadar, la final toată lumea mulțumită. Deci o idee minunată! Felicitări Giftidea!