Pentru siguranta personala si a celor care calatoresc impreuna cu dumneavoastra, va sfatuim sa nu neglijati masurile de securitate care se impun in timpul sezonului rece. Iarna este un anotimp mai pretentios, iar in tara noastra, cand isi intra in drepturi, ea poate rabufni prin ninsori abundente, prin temperaturi extrem de scazute si precipitatii sub forma de lapovita.

Ca sa beneficiati de siguranta si sa detineti controlul vehiculului in orice conditii, este esential sa montati cauciucuri iarna Goodyear pe toate cele 4 roti ale masinii. Din punctul nostru de vedere, nu este suficient sa punem anvelope de iarna doar pe puntea din fata, deoarece acest lucru ne va lipsi de beneficiul aderentei, ceea ce semnifica, implicit, ca performanta va fi mai redusa. Totodata, in afara de slabirea aderentei spate si riscul ca autovehiculul sa derapeze, exista si eventualitatea in care, in loc de a lua o curba atunci cand trebuie, sa conducem drept inainte.

Presiunea din cauciucuri scade o data cu racirea vremii de afara. Presiunea de umflare a anvelopelor trebuie sa fie atent verificata, preferabil la rece pentru a capata o masuratoare cat mai concisa. Daca setarea presiunii este realizata intr-un garaj sau intr-un atelier auto unde este ceva mai cald, trebuie sa se adauge 0,2 bari. Daca o anvelopa va fi umflata la 20 grade cu 2 bari, atunci la 0 grade ea va avea doar 1,8 bari (de aceea trebuie sa compensam cu 0, 2 bar).

Soferii care au condus pe zapada, pietris, gheata, sare pe drum, probabil stiu deja ce efecte produc acestea asupra cauciucurilor. Rugina se datoreaza zgarieturilor, in timp ce poate aparea soc termic in conditiile in care avem de-a face cu un exterior inghetat, dar interiorul beneficiaza de caldura. Se recomanda invelirea parbrizului cu hartie de ziar. Nu uitati nici sa verificati stergatoarele, pentru a fi siguri ca va veti bucura de vizibilitate in timpul condusului.

Utilajele care arunca materiale anti-derapante pentru topirea ghetii si zapezii pot stropi masinile din jur cu sare. Daca sarea ajunge pe parbrizul masinii, e necesar sa ai la indemana un lichid de spalare special, care sa protejeze suprafata parbrizului. Lichidul nu trebuie insa, in nici un caz, diluat cu apa, fiindca poate provoca inghetarea.

Alte masuri: verificarea bateriei – aceasta nu trebuie lasata sa se descarce complet, ulei de motor adecvat – cel cu o consistenta foarte groasa poate ingheta, spalarea masinii prentru protectia caroseriei, sasiului si a anvelopelor, ferindu-le de coroziune; verificarea si intretinerea franelor; luminile trebuie sa functioneze normal, pentru ca in sezonul rece intunericul se lasa mai repede.

Nu in ultimul rand, sunteti dator sa va echipati masina cu lanturi antiderapante (lanturi de zapada) daca va indreptati catre statiuni montane. In schimb, daca nu intentionati sa scoateti prea des masina din garaj si vremea nu este atat de pretentioasa, puteti opta pentru o alternativa de compromis – anvelope all-season Fulda.