Nu mică mi-a fost mirarea când am aflat că specialiştii Google vor ajunge în Buzău. Să pun la îndoială ceea ce citeam nu puteam pentru că anunţul venea din partea Muzeului Judeţean(gazda evenimentului), deci era vorba despre o invitaţie oficială. Aşa că am continuat să citesc acele rânduri. O echipă de specialişti de la Google venea la Buzău pentru a susţine un curs gratuit  – Atelierul Digital. Pentru mine, care sunt în continuă căutare de informaţii despre marketing online, SEO, Social Media, a fost cu adevărat o surpriză plăcută. Aşa că să fac un  astfel de curs chiar la mine în oraş şi fără să scot din buzunare câteva mii de lei chiar a reprezentat o oportunitate pe care nu mi-aş fi dorit să o ratez sub nici o formă.

Am numărat zilele până la fericitul eveniment când urma să stau de vorbă cu oameni interesanţi , informaţi şi mai ales pe care eu aş fi putut să-i întreb orice aş fi vrut astfel încât să-mi mai potolesc curiozităţile legate de mediul online care este într-o continuă mişcare şi schimbare.

Trebuie să spun că şi prezentarea evenimentului a fost destul de bine făcută astfel încât stârnea interesul doar de la prima citire a afişului. Concret, timp de trei-patru ore, cei trei traineri super de gaşcă şi bine informaţi veniţi de la Bucureşti îţi prezentau într-o manieră cât mai atractivă şi interactivă tot ce trebuie să ştii astfel încât să devii un bun prieten cu mediul online. Asta indiferent dacă ai o afacere online, eşti elev sau îţi doreşti o carieră în social media.

Cu alte cuvinte, iată informaţiile cu care plecai, dacă erai ochi şi urechi, de la acest curs introductiv:atelierul digital

-Obiectivele si strategia unei afaceri online;
– Cum creezi si promovezi un website;
– SEO si SEM;
– Web Analytics;
– Programe de Afiliere;
– Social Media;
– Web Marketing

În plus, la finalul cursului offline, participanţii care au prins gustul Google puteau merge mai departe şi să-şi testeze cunoştinţele şi informaţiile dobândite şi în online, pe platforma Atelierul Digital. După parcurgerea celor 23 de module de învăţare pot da examenul în urma căruia vor obţine certificarea aprobată de Google şi IAB Europa şi recunoscută de toţi angajatorii Uniunii Europene. Totul gratuit. Excelent am spus eu.

Zilele au trecut ( cam vreo patru) şi a venit momentul mult aşteptat. Ghinionul a făcut să am o filmare atelierul digital 2chiar în timpul cursului şi nu am mai putut participa. Însă, am avut norocul să merg şi să-i cunosc pe băieţii de la Google. Deşi am regretat că nu am putut rămâne la curs, băieţii m-au asigurat că vor reveni la Buzău, fiind plăcut impresionaţi de numărul tinerilor (vreo 130) care au răspuns pozitiv invitaţiei la curs. Trebuie să recunosc că am vorbit şi eu cu vreo doi dintre ei şi mi-au lăsat impresia că sunt interesaţi de ceea ce se întâmplă cu mediul online. Mai mult decât atât le surâdea ideea de a avea o diplomă pe care să scrie că au absolvit un curs cu specialiştii de la Google.

Hotorâtă că data viitoare să îmi plănuiesc mai bine timpul şi să nu mai ratez cursul interactiv, acum m-am apucat să parcurg online toate 23 de module de pe atelierul digital. Iată un fragment din prima lecţie: Salut! Azi vorbim despre cât de mult a crescut prezența online în toată lumea și despre comportamentul utilizatorilor. Vom afla cum poți tu sau compania ta să profitați de pe urma acestei tendințe globale.

Sunt lecţii uşor de parcurs sub forma unor clipuri, în total aproximativ 6 ore. Important este că le poţi viziona când ai timp, relaxat , în timpul liber, într-o pauză la serviciu sau chiar în drum spre job (mai ales dacă mergi cu mijloc de transport în comun). Totul este să existe voinţă. Să doreşti să fii mai eficient în mediul online.